donderdag 12 april 2012

115/365, administratie 2


Dit is het bakje waar ik de hele maand alle rekeningen in/opgooi en 1 x per maand betaal ik alles.
Maar alles wat geen rekening is, maar wat in mappen moet of waar een bepaalde actie bij hoort, beland ook in dit postbakje.
Het zijn eigenlijk 3 postbakjes op elkaar, maar er zit geen enkel systeem in.
Gisteren kwam mijn loon en dus moest alles weer betaald worden.
Maar nu moet het maar eens goed aangepakt worden.
Eerst maar eens goed sorteren en alle overbodige enveloppen en oud papier scheiden...


Dit zijn de rekeningen, die betaal ik, verscheur ik en doe ik bij het oud papier. Weg stapel, weg geld;-)


"vakliteratuur" Nog lezen => in de boekenkast.


Dit stapeltje wordt binnenkort een aparte klus! Allemaal zaken waar een actie aan vastzit, hetzij bellen, schrijven of regelen... Bah, wat heb ik daar toch een hekel aan en wat schuif ik dat toch altijd voor me uit.


Dit moet allemaal in mappen opgeborgen worden, komt ook een volgende keer... (ik ben dus kampioen voor-me-uitschuiven)


Allemaal oud papier!


Hoera, de bodem van het postbakje!!!






11 opmerkingen:

  1. Je kunt ook een ordner maken met opschrift: betaalde nota's. Als je ze direct verscheurt, dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo verstandig, als ik het zo rechtstreeks hier mag zeggen en schrijven. ;-) Je kunt soms ook teveel verscheuren en of weggooien, echt waar! Voor belastingen etc. moet je administratie in elk geval 5 jaar bewaren. Misschien heb je hier wat aan: een rode ordner waar je alles in doet wat nog betaald of gedaan moet worden en wat betaald of afgewerkt is, in een groene ordner. Rood = actie, groen klaar maar nog wel bewaren cq belangrijk. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan zeg! Ik bewaar overigens ook al mijn rekeningen in een map, voor de zekerheid, om dingen nog na te zoeken, etc. Je zou ze ook kunnen inscannen, dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hoeft niet alles op te bergen in ordners, als jou dat niet ligt. Je kunt ook bakjes maken met: -Te betalen -Actie -Wachten op reactie -Bewaren en wat je nog meer nodig bent. De meeste papieren hoef je namelijk maar 1 keer te bekijken, daarna nooit meer. Waarom zou je ze dan op volgorde in een map stoppen. De verzekeringspapieren zijn de enige, die bij mij in een map zitten. En verder heb ik geen bakjes, maar bij de A.ction een verzamelmap gehaald, waarin een stuk of 10/12 vakjes zitten, en daarin stop ik de papieren, die bewaard moeten worden. Works for me!

    Misschien is dit iets: http://ontrommelen.net/2012/02/het-administratiemonstertje-aanpakken/

    SUCCES!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, das een fikse stapel... Kan me heel goed voorstellen dat je niet vrolijk wordt van al die acties die je nog moet/mag doen. Tipje: sorteer de stapel, wat meteen gedaan moet worden, gaat bovenop. En dan doe je het beetje bij beetje, iedere dag een klus/telefoontje etc. Dan valt het wel mee. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb besloten om weer mee te gaan doen maar hiervoor heb ik een aparte blog aangemaakt omdat ik op mijn huidige blog toch wat commentaar kreeg enzo... je kan hem hier vinden ik zou het leuk vinden als je me terug volgt :)
    http://p365eenkastjeperdag.blogspot.com

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, je gaat als een van de weinige opruimers nog door. Je bent goed bezig en ga voor de 365!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn inderdaad de vervelendste bakjes die je tegen moet komen en nog erger... je moet ze doorworstelen.

    Maar stap één is gedaan de stapel is een héél stuk kleiner geworden!!

    Ik moet mezelf ook weer aan het werk zetten wat de kastjes per dag betreft...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een stap die ik nog moet zetten. Goed hoor! Maar even een tip, als ik jou was, zou ik er voor zorgen dat je naam en adres onleesbaar word op de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar!

    LOL op mijn werk had ik een lade "nog opbergen" die altijd zo vol was dat hij nauwelijks nog dicht kon.

    Nu probeer ik thuis EN op mijn werk het wat beter bij te houden.

    Ik heb 4 postvakjes: rekeningen, betaalde rekeningen, bonnen (die bewaar ik altijd nog even voor als er wat is met het artikel)en afhandelen. De dingen die alleen maar opgeborgen moeten worden berg ik gelijk op. Dat scheelt echt enorm. En hoeveel krijg je daarvan nou echt binnen? Met 2 minuten per dag ben je klaar!

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja: en altijd post gelijk open maken!

    BeantwoordenVerwijderen