zaterdag 4 februari 2017

zaterdag 4 februari 2017

Een dagje vrij voor mezelf! Pleegzoon is een dagje naar zijn papa en mama omdat papa jarig is. Ik ben gaan wandelen. 7,6 km. Het was prachtig weer! Ik heb sinds afgelopen zomer veel gewandeld. In het begin, met mijn enorme overgewicht, ben ik begonnen met kleine stukjes. Hier in de buurt rondjes dichtbij huis, zodat ik snel thuis zou zijn als ik moe was. Langzamerhand steeds verder en het ging ook steeds gemakkelijker. Mijn zoon nam echte wandelschoenen voor me mee, ik had het gevoel dat ze zo enorm groot en lomp waren, dat iedereen het zou opvallen. Maar vanaf het begin liepen ze heerlijk. En nu zijn het zo ongeveer mijn lievelingsschoenen.
Sinds juni ben ik 20 kilo afgevallen! Eigenlijk 25, maar dat was in november en er is weer 5 bijgekomen, helaas. En het is zo moeilijk om de draad weer op te pakken!
Daarom was ik superblij dat ik vandaag even flink kon wandelen. Het voelde heerlijk en dan ben ik ook meteen weer veel gemotiveerder.

Vanmiddag ben ik boven een beetje gaan opruimen. Een tas vol gehaakte vierkantjes, waar ik een deken van wilde maken, maar die al jaren in de kast ligt, en waarvan ik vast en zeker de komende jaren ze ook niet aan elkaar ga haken, heb ik op de haak-facebookgroep van ons dorp gezet. Morgen worden ze opgehaald. Een supermarkttas vol.

Verder een grote zak vol boeken klaargezet voor de kringloop.
Een vuilniszak vol kinderkleertjes, die ik gekregen heb, maar nooit ga gebruiken, omdat ik veel te veel kinderkleertjes heb.
Een vuilniszak vol ledikantbeddengoed, slaapzakjes en omslagdoeken.
De 2 vuilniszakken gaan naar een stichting voor tienermoeders. Oja, ook nog een plastic tas vol zwemluiers.

Een mooi beginnetje dus.
Hopelijk kan ik morgen weer wat foto's plaatsen.

Om 5 uur was mijn kleine mannetje weer terug en zijn we ook nog lopend (met wandelwagen) boodschappen gaan doen. Totaal 9,9 km gelopen vandaag.
Ik ben tevreden.
Morgen weer een nieuwe dag.

5 opmerkingen:

  1. Goed bezig Aafke! Het terug opppakken, het motivatieballetje vinden is soms zo ontzettend moeilijk. Maar je deed het weer, topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe is het nu met je Aafke,fijn te lezen dat weer terug bent,leuk dat je va zo dichtbij je nieuwe huis kunt volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen dat je de draad weer oppakt. In 2014/15 heb ik ook veel opgeruimd, weggedaan en nog altijd blijf ik alert op de conditie van mijn kastjes. Met vallen en opstaan lukt het de regie te nemen en te houden. Maar het resultaat is waarom ik het niet opgeef. Ik hoop regelmatig iets van je te lezen!
    succes met alles:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volhouden Aafke! Je bent zo goed begonnen. Nu al een poosje weer niks gepost. Het mooie weer komt eraan. Dat stimuleert vast ook wel weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeeeeeeeeeeej, vast al heeeeel veel kastjes, laatjes, mandjes e.d. weer opgeruimd maar nog geen tijd gehad om daar een blogje over te schrijven, toch!? ;)

    BeantwoordenVerwijderen