vrijdag 10 februari 2012

10 februari, dag 64, woltassen en bakken


Vandaag ben ik een poosje bezig geweest met het hoekje bij de wolbakken, waar ik een heleboel tasjes met van door het hele huis verzamelde en tegengekomen wolletjes en bolletjes had neergegooit, ipv ze meteen in de bakken te verdelen.


Eerst heb ik alle bakken open op het bed gezet.


Dit was de eerste van 8! tassen, die ik 1 voor 1 over de bakken heb verdeeld...


8 lege tassen...


Het voornemen was aan het begin van dit jaar om het hele jaar geen nieuw garen te kopen, om de voorraad op te maken... Maar als ik dit zie, hoef ik wel 5 jaar geen garen te kopen...

Geen nafoto van de hoek, want die is nog lang niet leeg, maar er staan wel 8 plastic tassen minder.
Morgen weer verder.




5 opmerkingen:

  1. Voorlopig kun je nog wel vooruit met de wolletjes. Als je nu maar niet een kleur zoekt die je net niet hebt, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zal je inderdaad voorlopig niet vervelen. Wat een vrolijke kleurtjes in de bakken... inspiratie genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben wel benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat ordenen, dezelfde diktes bij elkaar, dezelfde kleuren bij elkaar, of misschien nog wel weer een andere verdeling. Ik ga me binnenkort met hetzelfde klusje bezighouden, ik weet nu al dat sommige soorten wol over meerdere bakken verdeeld zijn geraakt dus die wil ik in elk geval proberen bij elkaar te zoeken maar dan.....wat ga ik bewaren en wat ga ik weggeven, ik vind het nog een soort van ingewikkeld dus ben heel benieuwd wat jij voor keuzes gaat maken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW SOKKEN breien......oooh wat een heerlijke bolletjes wol, geniet ervan , liefs marion ps. je bent een inspiratie voor mij, qua opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Akkelien,
    wat een leuk idee om een opruimblog te maken.
    Ik vind het heerlijk om je blog te lezen, wat kan een mens toch veel verzamelen.
    Ken jij de term Cold sheep!!!
    Het kan best lastig zijn, maar het is de bedoeling dat je in een bepaalde periode geen garens meer koopt en eerst een groot gedeelte van je oude voorraad opmaakt!
    Succes met je cold sheep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen