zaterdag 11 februari 2012

11 februari, dag 65, administratie, theezakjes en sokken

Leuke titel, he? Eigenlijk hoort er ook ondergoed bij, maar dat klinkt zo raar in de titel en bovendien gaat het niet over mijn ondergoed...
Wacht maar even.
Ik heb vanmorgen een paar kleine klusjes gedaan.
Maar eerst de negatiefste van de maand.
Alleen een overzichtsfoto:


De administratie.
Alle rekeningen verzamelen, openen, sorteren, op stapeltjes...


oud papier...

Na het betalen is de administratie weer flink opgeruimd,
maar het allermeest opgeruimd is helaas mijn salaris...;-(
Bijna niks meer van over, schoon leeg,
Dat is het enige klusje waar ik helemaal geen moeite voor hoef te doen.
Een hele maand hard werken, is in een half uurtje weer helemaal weggeruimd...

Nou ja, niks aan te doen, gelukkig kan ik werken en gelukkig kan ik rekeningen betalen...
positief blijven!

Volgende punt op de agenda:


Na veel thee te hebben gedronken de laatste tijd, pasten er zomaar 3 pakjes theezekjes uit de voorraad in de theebus!
3 pakjes minder in de kast, zonder iets gekocht te hebben!
En dus weer meer ruimte in de kast!

Derde punt van vanmorgen:

Al een paar weken geleden kreeg ik een tas vol met peuterondergoed en peutersokjes van iemand voor " Akelein" s kindertjes als reservekleding.
Superlief natuurlijk, maar er komen op 1 dag maximaal 5 kindjes. En hoe groot is de kans dat ze dan alle 5 4 keer op 1 dag schone spullen aanmoeten. Want zoveel voorraad was het wel.
Dus de tas heb ik omgekeerd op de commode


en alles netjes opgevouwen en gesorteerd.


Dit stapeltje geef ik aan een moeder in de bijstand, wiens peuterdochter druk bezig is met zindelijk worden.


4 paar Bob-de Bouwer sokken, verdeel ik over 2 peuterheren, die die maat nu hebben.


En een stapeltje hemdjes, onderbroekjes en sokjes in het reservekledingmandje. Keurig.










7 opmerkingen:

  1. Wat ga jij lekker door met opruimen, je slaat echt gaten in de hoeveelheid opruimwerk. Ik zit even met je mee te genieten wat je allemaal weggeruimd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal piekfijn uit en het goede doel wordt ook nog gesponserd zo. Ik heb ook last van dat salaris fenomeen. Toch fijn dat we niet alleen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan en fijn dat je nog iemand anders blij kan maken met de spulletjes die jij niet nodig hebt.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja... rekeningen betalen is zo gepiept, maar mijn salaris is hem dan ook snel gepiept, hahaha...

    Wat fijn om wat extra kleertjes in de kast te hebben liggen. Fijn dat je ook iemand anders blij hebt gemaakt met wat reserve kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt weer mooi het een en ander weggewerkt. Goed dat je een goede herbestemming hebt gevonden voor een deel van de reservekleding. Dat zijn toch de beslissingen die het 'm doen.

    En hey, dat heb ik vandaag ook gedaan: mijn theedoos aangevult. Bij mij gingen er twee dozen in. Ging helemaal automatisch - nooit aan gedacht dat dat eigenlijk ook als klus te rekenen is... Moet je nagaan. Het gaat me al in vlees en bloed over. Wie had dat ooit gedacht? ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed zeg. Weer een hele hoop gedaan.
    En inderdaad, niet alles wat je krijgt moet je ook zelf houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik sluit me aan bij dat adminstratie gedaan = salaris gedaan helaas ... maar zo werken die dingen nu eenmaal en gelukkig is het nog zo dat we het allemaal nog redden (durf ik na mijn eigen administratieslag nu hard op te zeggen!)

    Ik vind het mooi dat je de spullen die je zelf niet kunt/wilt gebruiken direct doorgeeft aan iemand waarvan je weet dat die er wel veel aan zal hebben.
    Veel mensen zouden in zo'n geval een extra bak met "jeweetmaarnooit" en "misschientjes" aanleggen...

    Jouw blog is er ééntje die mij elke keer weer laat zien dat het heus allemaal wel kan, wanneer je het maar in behapbare porties verdeeld.

    Fijne zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen