woensdag 15 februari 2012

15 februari, dag 68, logeerkamer

Dat klinkt heel gek voor mij om logeerkamer te zeggen. Nadat we een aantal jaren zo weinig ruimte hadden, dat dochter en ik samen in een stapelbed sliepen, is vorig jaar zoon 2 op kamers gaan wonen en kon ik zijn kamer krijgen.
En inmiddels woont oudste zoon ook op kamers en hebben we zelfs een kamer over, een logeerkamer dus!

Vanochtend trok ik met stofzuiger, sopdoek en emmer naar boven om in elk geval een begin te maken met het mij toe eigenen van deze kamer.
Het is de bedoeling dat een groot deel van de inhoud van de berging straks op deze kamer terecht komt.


2 boekenplankjes boven het bed.
Wat van Ar was heeft hij meegenomen, de troep heeft hij laten staan.
Alles leeg en schoongemaakt.


Klaar voor een totaal nieuwe lading...


De inbouwkast.


Met aan de zijkant 3 brede planken.


Het eerste halfuur ben ik verloren aan dit grote fotoalbum van toen Ar 3 was en Jer 2jaar. Aaaahhhh....

Hup, snel verder...


Weer 3 mandjes erbij gevonden. De roze, daar heb ik al een bestemming voor in gedachten.


Een op marktplaats gekocht doosje met auto-onderdelen, handig in een slaapkamerkast...
Nou Ar, die komt in een doos met spullen die je zelf mag uitzoeken...


Aaaahhh, Ar's hond, die niet mee mag naar z'n kamer in Groningen, maar die ook niet weg mag. Hmmm, waar laat je zo'n oorloos beest...


Oeps, even afgeleid, door Lotje en Emma, die normaal gesproken nooit in elkaars buurt komen, liggen nu als 2 vriendinnen samen te slapen.
Wel illegaal in een kinderbedje... Gelukkig moet ik vanmiddag de lakens toch nog verschonen...


De planken leeg en brandschoon!


En ook de rest van de kast is picobello!


Het eerste van mij wat naar deze kast verhuist is de doos met breitijdschriften, die bovenop de stapel met wolboxen stond.
De doos is loodzwaar en elke keer als ik bij de wol moet, moet eerst die zware doos eraf. Dit is dus een veel betere plek.


Op de bovenste zijplank komen alle lakentjes en sloopjes en hoesjes voor de kinderbedjes!
Meer ruimte in mijn eigen kast.


De strijkplank komt tegen de achterwand en een aantal kledingstukken die ik niet vaak draag verhuizen van mijn kast naar deze kast, die dus nu ook mijn kast is;-)


Van de hak op de tak... Hier komt het roze mandje te staan met alle sausjes en curry en mayo spullen.


Morgen verder...















6 opmerkingen:

  1. Wow ruimte over. Wat een luxe. Is vast heel leuk om het "in bezit" te nemen.

    En dat had ik ook al een paar keer: dat ergens mandjes leeg komen, die ik in de bijkeukenkast heel handig kan gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk een kamer over. Zo ver is het hier nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker Aafke, dat je nu een eigen kamer gaat krijgen. En hoewel het een hoop werk is zal je het vast met veel plezier doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben dol op nieuwe kamers. Vind het heerlijk om in te richten en te bedenken wat waar komt. Jij bent weer lekker op dreef in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn die extra ruimte! Zal wel wennen (geweest) zijn om ineens 2 kinderen minder thuis te hebben wonen...

    Stiekem moet ik lachen om de illegale-slaapactiviteiten van jouw katten: ik heb er 3 en de plekjes die ik inricht om te slapen of rond te hangen worden straal genegeerd maar hoe illegaler de plek, hoe vasthoudender ze hier zijn om er op/in/aan te komen :D
    Is blijkbaar kat-eigen.
    Misschien moet ik maar eens een punt gaan maken van de plekken waar ik ze eigenlijk wel wil hebben; soort omgekeerde psychologie, zou dat helpen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een superklus gedaan... Wat een ruimte krijg je zo ineens hè... En de poezen, hahaha die illegaal een kinderbedje hebben gekraakt, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen