zondag 26 februari 2012

26 februari, dag 78, tuin opruimen, deel 1 van ontelbaar...

Samen met een vriendin ben ik in Groningen naar de tuin en sfeer-beurs geweest.
En vanmiddag is het zulk heerlijk, zonnig weer, dat ik opeens de kriebels kreeg.
Ik had eerst al wel 3 x een rondje door de tuin gelopen en moedeloos bedacht dat het echt nooit wat gaat worden met die enorme tuin van mij.
Maar eenmaal binnen werd ik toch weer naar buiten gelokt.
Ik moet gewoon net als met de klusjes in huis, de tuin in kleine stukjes verdelen en steeds een behapbaar stukje doen.
Voordat alles weer uitloopt, moeten er nodig korte metten gemaakt worden met de frambozen- en bramenstruiken.
Dat is nog erger dan onkruid.
Dus alles bij de grond afknippen en het komt vanzelf weer terug.

Dit is de achtertuin, tuin 3. 9 meter breed en 20 meter diep.


In de zomer een heerlijke speeltuin voor de "Akelein" kindjes.
Maar eigenlijk mag ik er wel een tuinman bij in dienst nemen om het netjes bij te houden.
Ik heb inmiddels wel losgelaten dat het een nette tuin moet zijn en het stuk wat ik eerst als moestuin bedacht had, is inmiddels ook overwoekerd en maai ik tijdens het grasmaaien gewoon mee. Daar heb ik echt geen tijd voor in mijn uppie met een huis, een fulltime dagverblijf en een huishouden.
Zeker niet als ik nog tijd over wil houden voor mijn hobbies.


Dit is de hoek links achterin de tuin. Door wordt 1 zielig bessenstruikje volledig overwoekerd door de frambozen.
Hier ga ik mee beginnen. Rigoreus snoeien.


Kijk nou, Youp heeft ook het voorjaar in z'n bol en is hevig verliefd op z'n voetbal...;-)


Lotje en Emma houden scherp toezicht op mij. Gaat het goed, dames?


Het resultaat na 25 minuten...


Een container vol...


Pippi verstopt zich in het oerwoud...eeehhm, dit was dus de moestuin...


Erg he?


Resultaat van een afstandje... Wel goed zichtbaar, toch?


Iemand een idee hoe een kruising tussen een konijn en een voetbal eruit ziet?

Zo, tijdens het tikken van dit blogje heb ik een kopje thee gedronken en ben ik weer uitgerust. Zal ik nog een stukje doen?
Wie weet straks het vervolg van deze vrije zondag;-)




Een uurtje later...




Ik schat dat er van de 9 meter breedte nu 5 meter "schoon" is.
En mijn bovenbenen branden... (niks gewend)


7 opmerkingen:

  1. Ehhe, vrije zondag? Echt niet dus. We werken dan harder omdatwe door kunnen gaan. Wel hoop werk zo' n groote tuin. Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit moet je toch een goed gevoel geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet kunnen, de tuin stukje bij beetje doen. Volgens mij ook wel verstandig, dat je het moestuin-idee laat varen. Misschien dat je over een tijdje, als je de tuin onder de (groene) duim hebt zin en tijd ervoor hebt. Maar voor nu klinkt het inderdaad alsof je het druk genoeg hebt.

    Je hebt al aardig wat gedaan. Wat fijn dat je op de foto's zo duidelijk het verschil kunt zien.

    Oh ja, nog een idee: hebben ze bij jullie een vrijwilligers-bemiddeling? Wellicht dat je een vrijwilliger kunt vinden die zin heeft je belangeloos ter zijde te staan met de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat beginnen nette vlakken en hoeken te worden. Ik kan me voorstellen dat je voor een moestuin geen tijd hebt.

    Het is wel een heerlijke tuin voor Akelein, ze kunnen zich heerlijk uitleven en spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk! Lekker in de tuin bezig in het zonnetje en mét resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow.....bij jou was het duidelijk mooier weer dan waar ik was...haha. Ik heb alleen maar wolken gezien. Maar je tuin is er wel mega van opgeknapt....wedden dat het je echt wel gaat lukken om het te krijgen zoals je wilt? en reken maar dat de Akeleinkindjes daar super van genieten komende zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk: wij hebben precies zulke katten als jij hebt!

    BeantwoordenVerwijderen