maandag 5 januari 2015

blogopruiming/verandering.

Vanmiddag zat ik te lezen op 1 van vele consuminderblogs die ik volg en ik las op facebook het bericht van een dame die dit jaar een boodschappenbudget gaat gebruiken en een maand lang hier alles over gaat bloggen.
Dat spreekt mij ook aan, omdat ik al een poosje (uit noodzaak) al mijn uitgaven op papier bij hou en ik ook met een lager budget moet gaan werken.
Maar om daar nou een nieuw blog voor te gaan aanmaken, is ook zo wat...
Daarom heb ik besloten dit te combineren met het opruimen.
Want net als de rest van mijn huis, staan ook mijn voorraadkast en mijn kelder propvol!
Dus vanaf nu laat ik ook weten hoe mijn voorraad voedingsmiddelen minder wordt en hoe ik minder geld uit ga geven.
Let op, ik ben geen "echte" consuminderaar hoor, maar zou het wel willen worden. Kleine stapjes vooruit hoop ik.

En de laatste paar maanden ben ik me ook heel erg bewust van het delen, geven en krijgen.
En hoe meer ik aan dingen denk en dingen nodig heb, hoe meer komt het ook naar me toe!
Een voorbeeld van vandaag: De kattenbrokjes zijn bijna op. Ik koop altijd biologische kattenbrokjes per 10 kilo voor 35 euro in 1 keer.
Maar omdat dat best een grote uitgave in 1 keer is, bedacht ik dat ik misschien deze week maar een klein zakje voer bij de supermarkt moet halen, omdat ik de 12e weer nieuw geld heb. En nu kwam vanmorgen 1 van mijn buurvrouwen bij me met een aangebroken zak kattenvoer. De kat van haar dochter was overgestapt op ander voer en nu had ze dit over en ze vroeg of ik het wilde hebben.
Dat is toch geen toeval? Nou, ik was er in elk geval erg blij mee!

Ik hoop maar dat mensen het wel leuk vinden om dit soort dingen ook op dit blog te lezen.
En dan bewaar ik mijn andere blog Akelein alleen voor handwerkgerelateerde zaken.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Akelein,
    Ik vind het zeker leuk om ook hierover te lezen bij je... en ik heb me net bedacht, ik ga toch bloggen over het opruimen. Daar maak ik dan wel een nieuw blog voor aan, als het niets wordt kan ik het altijd nog verwijderen toch???
    Dus straks mijn eerste post op een nieuw blog... ben benieuwd.
    En consuminderen is volgens mij iets dat er echt in moet komen hoor, dus dat kan niemand zomaar van de ene op de andere dag... heel veel kleine stapjes zijn ook een grote stap...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi initiatief! En net zoals Mirjam zegt, het consuminderen/bezuinigen gaat in kleine stapjes.

    BeantwoordenVerwijderen