maandag 2 maart 2015

25/2015

Jullie willen echt niet weten hoeveel speelgoed ik heb! In de woonkamer staan 3 dozen/manden/bakken, die ik regelmatig wissel met dozen/manden/bakken speelgoed die in de schuur staan. Zo is er steeds weer iets nieuws te ontdekken/beleven/spelen. Ik koop echt nooit! nieuw speelgoed, maar krijg zeer regelmatig speelgoed van mensen die opruimen/ex-gastkindjes die er te groot voor geworden zijn enz. Maar ik kom er zo langzamerhand achter dat al die mensen een keurig opgeruimd huis hebben en dat bij mij de berg alleen maar groter wordt! En ik kan gewoon geen nee zeggen! Er zit vaak zulk mooi, duur spul bij! Maar vanaf nu zal ik proberen streng te zijn en als ik al wat aanneem, meteen ander speelgoed weg doen. Zodra het echt voorjaar wordt, start ik in de schuur, maar vandaag zoek ik het speelgoed uit wat nu in de kamer is.
En met resultaat!
Ik reduceer van 3 bakken speelgoed naar 2 bakken! En een vuilniszak ruim half vol voor de kringloop. Woensdag is mijn vrije dag, dan ga ik alles wegbrengen. Ik zet de zak meteen in de kofferbak van de auto!
En meteen de Duplo weer gesorteerd!

Daarna heb ik zo'n lekker gevoel dat ik gewoon zin heb om nog iets te doen!
Hetzelfde verhaal van het speelgoed hierboven,geldt ook voor de boekjes!



Ik koop nooit nieuwe boeken, maar krijg ze altijd! En daar zitten ook voorleesboeken bij die heel mooi zijn, maar te moeilijk voor dreumesen en peuters. En zodra ze 4 worden, komen ze niet meer bij mij, dus wachten tot ze ouder worden heeft geen zin.


Dit stapeltje hoort er niet tussen, maar gaat ook niet weg. Opruimen op andere plaatsen dus.


Dit gaat weg! Het bovenste stapeltje is kapot en/of gescheurd, dat gaat bij het oud papier.
Het onderste stapeltje gaat naar de kringloop!

En dan staat het nu zo: (voor een halve dag waarschijnlijk;-)

1 opmerking: