maandag 30 maart 2015

Een weekendje minimalistisch weg...

Momenteel ben ik bijna altijd blut, zodra ik alle vaste lasten heb betaald en mijn huishoudgeld heb opgenomen.
Veel geld voor extraatjes is er meestal niet. En zeker niet veel.
Toch ben ik van vrijdagavond tot zondagavond heerlijk een weekendje weg geweest.
Ik mocht op het huis van anderen passen, omdat zij zelf weggingen. Ik mocht in hun huis verblijven in ruil voor het goed zorgen voor de 2 poezen en het aquarium met visjes.
Het was in Enschede, ik woon in Drenthe, dus een geheel andere omgeving, tegen de Duitse grens aangeplakt. Het voelde bijna alsof ik in het buitenland was.
Ik nam al mijn eten en drinken van thuis mee, zoals ik het thuis ook zou gebruiken, dus dat kostte niks extra.
Ik mocht een fiets uit de schuur lenen om de omgeving te verkennen. Dat was echt heel fijn! Er was een voorjaarsmarkt, waar ik NIKS!!! gekocht heb, alleen genoten van heel veel mooie dingen die ik best zou willen hebben, maar "lekker" niet nodig heb! En dat besef gaf een heel goed gevoel! Minstens zo goed als de korte bevrediging wanneer ik het wel zou kopen.
Zaterdag had ik een super gezellige middag met een hele lieve vriendin, die ook in Enschede woont en die ik dus helemaal niet vaak zie. Nu hadden we een heerlijke lange middag de tijd om thee te drinken, bij te kletsen en lekkers wat zij gebakken had te eten!
Ik heb enorm genoten en ben heerlijk uitgerust en even een andere omgeving deed me heel goed.
Toch heeft het me wel geld gekost: 45 euro getankt, en voor zowel de gastvrouw als mijn vriendin natuurlijk een presentje gekocht.
Dus hoe minimalistisch ook; het kan niet ieder weekend.
Maar het was wel elke cent waard!!! En vergelijk het eens met een weekendje in een bungalowpark...
Dus: Dankjewel, lieve C!

Oja, ook bedankt buurvrouw, die dit weekend op mijn katten, kippen en konijn heeft gepast!

2 opmerkingen:

  1. heerlijk hoe je beschrijft dat je bevrediging kreeg van het zien en niet kopen, herkenbaar, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd! <3 Graag gedaan! Je narcisjes staan nog steeds prachtig, inmiddels buiten voor het keukenraam. Robbert zat net naast me en las even mee en zei wow wat is Aafke goed bezig met opruimen! Wij gaan hier samen ook meer en meer de strijd aan met de grote hoeveelheid spullen. Ik heb HET boek bijna uit en Robbert krijgt genoeg mee dat hij ook wel meer en meer weg wil doen. Hiep hoi! :)

    BeantwoordenVerwijderen