donderdag 12 maart 2015

34/2015 en sparen.

Maandag heb ik extra gewerkt en 30 euro gekregen, die heb ik meteen apart gehouden en in het spaarpotje gedaan.
Gistermiddag kwam er weer 10 euro bij.
Met de 53,02 zit er nu 93,02 euro in.

Verder was het de laatste dagen heel heftig w.b.werken. Het RSvirus waart hier rond. Gelukkig geen ernstig zieke kindjes, maar gisteren had ik hier wel 4 blaffende en snotterende en niet-fitte baby's en peuters en 1 kerngezonde, van energie overlopende kleuter. Echt, je komt aan de kleinste klusjes dan niet meer toe...
Ik doe inmiddels al 3 dagen over dit blogje...
Het laatje van vandaag heb ik woensdag al opgeruimd, maar ik kwam er maar niet toe om de foto's erbij te plaatsen.

Ok, genoeg geklaagd, hier komt ie:


Een la vol ansichtkaaren. En dat zijn er echt heel veel, want ik deed aan postcrossing, en ik deed aan snailmail en ik verstuurde dagelijks kaarten, ik zocht ze ook overal, zoals op rommelmarkten en kringloopwinkels.

Eerst maar een leeg en schoonmaken.


Wat een zooi, wat veel, ik ga ze gewoon allemaal bekijken en sorteer op mooi, supermooi en niet-meer-mooi.

In dit doosje komen de allermooiste kaarten.


En dan links de stapel waar ik nog een spark of joy bij voel en rechts gaat bij het oud papier. (of zal ik ze toch maar in de doos van de kringloop doen.)
Alle losse spulletjes uitzoeken, wegdoen of ergens anders.

Een door dochter gemaakt kaartje van 10 jaar geleden bewaar ik toch maar. (nu, 2 dagen later, gooi ik m alsnog bij het oud papier)
Een envelop met foto's gaat in de la bij andere losse foto's.
kerstkaartenergens anders en postzegels blijven natuurlijk.
En nu goed onthouden dat ik voor de rest van mijn leven genoeg kaarten heb. Ik krijg opeens weer zin om te postcrossen. Maar dat past dan weer niet in mijn bespaarplannen. Hé, lastig toch...

Maar goed, dit is het resultaat! Ik heb nog nooit zoveel aandacht besteed aan een la met ansichtkaarten. En nog nooit gesorteerd in plastic zakjes...
Fijne dag allemaal en een fijn weekend!

5 opmerkingen:

  1. Ik dacht steeds dat ik veel kaarten had, maar dat valt nu zat mee haha...
    Wat ontzettend goed gaat het met je spaarpotje zeg... Dat motiveert ook wel om flink door te zetten toch? En alweer een laatje lekker opgeruimd, heerlijk toch...
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend, wij gaan straks voor een paar dagen naar Harlingen, weekendje bij vrienden... Heb er zo'n zin in...!
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben verliefd op die kaart van het meisje met de hark! Wat een mooie is dat! Goed opgeruimd zeg.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Akelein,
    Al eventjes kom ik regelmatig even lezen hier maar had nog niet eerder gereageerd volgens mij.
    Fijn dat je spaarpot al gevuld is met ruim 90 euro, dat is toch een leuk bedrag!

    Zo'n kaartenverzameling had ik ook ongeveer, die heb ik vorige maand opgeruimd, alles weggedaan. Alleen alle ostzegels bewaard want via Postcrossing kreeg ik echt supermooie zegels. Maar daar doe ik nu niet meer aan mee,.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vergat de P ostzegels hoort postzegels te zijn uiteraard.

      Verwijderen