vrijdag 3 april 2015

44/2015

Nog even terugkomend op de lege mand van gisteren...
Hij is nog niet weg, inmiddels liggen er bolletjes wol in die ik uit een tas heb geschud, omdat ik die tas nodig heb.
Voor de kat is het niet zielig hoor, hij is dit plekje dan wel kwijt, maar heeft nog genoeg plekjes over. Gisteren stond de kinderwagen op de plek van de voormalige kast en toen lag meneer in de kinderwagen te slapen. Dat was niet de bedoeling, maar er liggen ook kussens op de vensterbank, mandjes tegen de verwarming en alle stoelen zijn "van de katten", dat denken ze tenminste.
De mand krijgt nog een kans, maar ik ben wel heel bank dat dat dan weer een verzamelplek van troepjes wordt. Als handwerkmand vrees ik voor de wolletjes i.c.m de katten. Ik denk dat ik er een kussentje of kleedje inleg en dan kunnen de katten ermee doen wat ze willen. Al zul je zien dat ze er dan niet meer naar omkijken...

Vandaag heb ik heel voorzichtig een eerste blik om de hoek van de logeer/hobbykamer geworpen...
Dit is wel meteen de ergste hoek hoor;-)
Maar help, waar zal ik beginnen...


De bovenste doos: deze is voor een tweede schifting aan de beurt.
De boeken komen allemaal uit de boekenkast beneden en wilde ik nog niet wegdoen. De bedoeling was dat er boven nog een boekenkast bij zou komen. Naast de andere 2 Billy's... Maar inmiddels ben ik zover dat ik er geen kast meer bij wil, maar dat er minder boeken moeten komen, zodat alles in deze 2 gaat passen... Nou, ik kan je vertellen dat dat een hele uitdaging wordt!

Het houten emmertje wat er bovenop staat, is ook al van beneden gekomen, daarin zitten allemaal papieren en dingetjes van dochter die ik tijdens het opruimen tegenkom. Gaat nu in de verhuisdoos met andere spullen van haar, als die doos vol zit, breng ik het naar haar toe.


Dan de makeup en proefdingetjes: ook in de verhuisdoos!

Het stenen bord, gekregen, dus houden?

Nee, inmiddels doe ik dat niet meer, hij gaat naar de kringloop.
Al deze boeken mogen bij nader inzien weg, naar de kringloop.
En de boeken die ik wil houden, gaan in/op/tussen/erbij in de Billy. Daar komt nog een derde definitieve ronde om dat netjes en passend te krijgen.


Voor nu een lege doos en een volle tas die weg kan!!!

Morgen de doos die eronder staat.

2 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaa, weer wat het huis uit!!!
    Zo leuk!!
    Zo ging het bij mij ook, eerste x, de x, 3de x en na een keer of 4-5 blef uiteindelijk over wat ik ECHT wilde houden :)
    Je, vond het knap dat ik al mijn boeken weggedaan had? Ja, ik ook, hahahahha :) Ik had er zooooooooo vreselijk veel maar ik heb ze echt in 1x weggedaan, zonder te kijken :( anders had ik het niet gekund maar weet je, ik mis ze ECHT voor geen meter! Echt helemaal niet! Geen een!!
    Leve de bieb en de ereader :)
    Soms krijg ik van een vriendin een boek wat ik dan lees en meteen weer doorgeef :)
    Maar neem je tijd, zolang als je er de ruimte voor hebt is het voor nu prima zo toch??
    SUCCES weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je nog even op dat mandje terugkomt, want eerlijk gezegd dacht ik 'ach, waarom doe je die nou weg. Straks zul je zien dat je 'm goed kunt gebruiken.'
    Ik weet het, dat is een valkuil, maar ik weet zeker dat er straks elders in huis lelijke dozen weggaan en dat je dan een plekje zoekt voor de tijdschriften, groenten van de markt, poetslappen....

    De hobby hoek....die van mij moet ook, maar het nodigt beslist niet uit! Misschien wordt het nog noodzaak want ik wil wat spulletjes naaien voor de vrijmarkt...

    BeantwoordenVerwijderen