vrijdag 10 april 2015

51/2015

Terwijl mijn gastkindje slaapt, kan ik mooi even een kastje doen. Deze keer een kastje van de commode in de gang.
Een kastje die ik vorig jaar ook al deed, maar waarvan ik nu pas het gevoel heb dat ik heel veel kan loslaten.


Domweg volgepropt, waardoor ik amper nog weet wat er in zit.
Dus helemaal leeggehaald en uitgestald op de vloer.


Een omslagdoek en babyschoentjes
De omslagdoek gaat naar boven bij alle babydoeken en ledikantbeddengoed. Al is dat inmiddels ook best veel en denk ik dat ik die stapel binnenkort ook nog wel een keer kan her-beoordelen.
De babyschoentjes gaan naar de kringloop.


Beschermingsnopjes mogen blijven, het nagelsetje mag weg.


Stekkerdoos gaat in de schuur, daaronder ligt een plastic kledinghoes, waarvan ik niet weet waar die bij hoort. Die bewaar ik toch nog even.


Luiers en stofzuigerzakken, die moeten zeker blijven en horen in dit kastje!


Een heel schattig kindertasje met een grote voorraad vitaminepillen voor katten, voor een gezonde en glanzende vacht. What was I thinking... De katten vertikten die te vreten. (ik vermoed een jeugd-levertraan-trauma). De houdbaarheidsdatum staat op 2012... Ik bewaarde ze steeds omdat ik er belachelijk veel geld aan uitgegeven heb... Maar 2012... Nu toch maar in de vuilnisbak gegooid... Zo zonde! Niet meer over nadenken...
Het tasje gaat trouwens in de kringlooptas.


Hé, hier staat nóg een tas met reservekleren voor de kindjes. Maar niets wat ik nog niet had, dus alles mag naar de kringloop.

En dan liggen er nog heel veel lege plastic tasjes om vieze en natte kleren in mee naar huis te geven. Ik wist niet eens dat ze hier lagen, dus laat staan dat ik ze gebruikte. Weg ermee, in de plasticcontainerzak.

En kijk dan wat een keurig overzichtelijk kastje dit is.


En mijn gastkind dut nog steeds.

2 opmerkingen:

  1. Wat ga je goed! 'k Vind het zo knap dat je van zoveel spullen afscheid kunt nemen, zoals die babyschoentjes! Die zou ik dan weer bewaren als cadeautje voor je weet maar nooit... Is het misschien nog een idee om de luiers uit de verpakking te halen, makkelijker om er eentje te pakken en overzichtelijker? 'k Haal zelf altijd alles uit de verpakking waar mogelijk, dat is dan weer iets wat je opvalt he? Maar misschien is dit voor jou wel veel makkelijker! Heel veel succes verder! Leuk om je te volgen in je opruimproces!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Wendy, die babyschoentjes had ik zelf gekregen laatst bij meerdere reservekleding, ik heb daar geen emotionele band mee, als babykadootje m(h)aak ik altijd zelf iets. Die luiers, daarvan haal ik er een stapeltje uit, die liggen in de la boven dit kastje zo voor het grijpen, is inderdaad veel handiger. In dit kastje staat de extra voorraad. Bedankt voor je reactie, dat vind ik zo fijn, het stimuleert me enorm!

      Verwijderen