maandag 11 mei 2015

63/2015 en kies-perikelen deel zoveel...

Een berichtje over afgelopen vrijdag.
Alweer een paar nachten amper een oog dicht gedaan van de kiespijn! (ja, alweer/nog steeds) Ik wilde persé wachten tot maandag (vandaag dus) omdat mijn eigen tandarts (ex-zwager) een weekje op vakantie was. Maar ik kon het echt niet meer uithouden van de pijn. Het verlamde me en er kwam niks meer uit mijn handen. Dus belde ik toch maar de vervangingstandarts. En waarom deed ik dit niet aan het begin van de week; dit was een hele lieve, Russische mevrouw, die me zo op mijn gemak stelde dat ik bijna wenste dat dit altijd mijn tandarts was...
De hele voorgeschiedenis aan haar verteld, ze maakte foto's en uiteindelijk besloten we (zij vooral natuurlijk) dat de achterste kies dan maar getrokken moest worden... En ó man, wat een bevalling... maar óók, wat een opluchting! De zenuwpijn is nu weg, dit weekend veel geslapen (een soort van overdosis pijnstillers gehad afgelopen week), een kleine nabloeding, een uitgescheurde mondhoek, maar nu voel ik me geweldig!

Ik deed een heel klein miniklusje;
Aangezien ik nu lege kratten overhoud, ruilde ik de kartonnen doos met spelletjes in de kast voor 1 van de plastic kratten. De spelletjes zien er beter uit in het krat, de kast ziet er netter uit. De doos vulde ik in de keuken met het oud papier wat in een kleinere doos zat, en die kleinere doos vulde ik met kinderboeken die ik boven weggedaan had. Die boeken gaan met de post naar een nieuwe eigenaar. Dat is toch fijn!

Verder namen gisteren beide zoons tijdens hun moederdagbezoek een spijkerbroek voor me mee, de één met een los naadje in het kruiR, de ander met een los riemlusje. De reden? Mama mag ze even naaien, want mama kan zich dan even echt moeder voelen en mama houdt ervan om dingen te repareren ipv weg te gooien... Wat een lieve moederdaggedachte hé? hahaha, gelukkig werd ik ook erg verwend door zoons en dochter en kreeg ik een fijne bon voor het tuincentrum, dan kun je zelf wat uitkiezen en er een gezellig middagje van maken door samen met een vriendin te gaan. Dat lijkt me een goed plan!

4 opmerkingen:

  1. Zo, dat was geen lekkere week voor jou. Tandartsperikelen en nu weer zin om wat te doen.
    Fijn he, spijkerbroeken onder de naaimachine. Naald niet gebroken?
    Lief dat ze je verwend hebben.

    Gr. Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een toestand zeg, maar de pijn is weg. Kun je echt genieten van je bloemen bon.
    Wat een lieverds!!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh nee he Aafke, wat vervelend die kies..... Hopelijk knap je nu snel op, nu dat lastpak eruit is.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat ze behalve met de spijkerbroeken je ook wel even echt verwend hebben!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen