dinsdag 26 mei 2015

81/2015

Boven stond achter het buro nog een hele grote bananendoos vol boeken. Niet te tillen, dus laat ik de doos maar staan en pak er steeds iets uit:

Links blijft, rechtsboven kringloop, rechtsonder oud papier, de ordner blijft ook .
De 9-maanden-agenda (20 jaar geleden ingevuld tijdens mijn derde zwangerschap)mag blijven. De rest gaat naar de kringloop.

Een heleboel boeken. De stapel links wil ik nog een keer herlezen en zodra ik ze uit heb, mogen ze naar de kringloop. Dat doe ik nu ook al met een heel aantal boeken die ik bewaard heb. De stapel rechts mag meteen weg.


Een aantal brei/haakboeken die weg mogen.


En 2 hele oude haakboekjes die zeker blijven.


Links weg, rechts houden


links houden, rechts weg.


Houden.


De linkse stapel blijft, en de rechter stapel, die naar de kringloop gaat, is zelfs nog ietsje hoger.
De boeken die blijven, passen met veel gemak erbij in de boekenkast.
En de doos is leeg!

En de tas staat bij de achterdeur klaar!

6 opmerkingen:

  1. Wendy ( Gerina :) )27 mei 2015 om 01:59

    Boeken zijn ook zo zwaar he? Heerlijk dat die ballast weer weg kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes,weer een doos weggewerkt,je gaat echt heel goed!

    En de kringloop zal super blij met jouw zijn,en de mensen die weer blij jouw spullen kopen,en jij nu met de ruimte en rust in huis en hoofd en straks met de verhuizing!

    Zo heb je zelf je eigen kringloop gemaakt.

    En nee je bent zeker niet lui, opruimen is loslaten en dat werkt voor iedereen anders en ook op een ander moment!

    Dus ga lekker door elke dag een beetje is heel veel en iedere dag beslissingen nemen wat mag weg en wat bewaard is ook behoorlijk veel!
    Liefs Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo! Echt wel veel weg.
    Gr. Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig ben je bezig. Ik ben je elke dag dankbaar voor het virus!
    Big Hug!!

    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat ziet het er heerlijk uit! Ik herken het gevoel helemaal. Soms vind ik het stiekem jammer dat ik deze doosjes en tasjes en vuilniszakken niet meer heb... gewoon om het gevoel wat je hebt nadat ze opgeruimd zijn. (klinkt een beetje vreemd uit de mond van iemand die overal laat horen dat opruimen het beste medicijn is... tegen alles)

    BeantwoordenVerwijderen