dinsdag 31 januari 2012

31 januari, dag 55, begin kelderkast

Omdat ik een hele drukke, lange werkdag had en vanavond ook weg moet, een klein beginnetje van de kelder gemaakt.
De kelder zelf gebruik ik na de overstroming die ik had in het voorjaar, bijna niet meer.
Maar de kelderkast des te meer!
Zo ziet ie eruit:


Tenminste, verder naar onderen is ook nog een plank en de vloer staat ook vol...


Hier ga ik mee beginnen, de bovenste plank rechts.
En dan van rechts tot en met het kruidenmandje...

Eerst alles op het aanrecht. Vanwege de hoogte kan ik niet bovenop de plank kijken, dus voel ik met mijn hand of alles er af is, en wat ontdek ik...???


Niet 1, maar zelfs 3 dekseltjes, die horen bij de puddingvorm, die ik in een van de keukenkastjes gevonden had.
Ik dacht dat het dekseltje wat erbij hoorde, onvindbaar was en had de vorm in een doos voor de kringloop gedaan. Ik twijfelde nog of de kringloop er wel wat aan had, maar bedacht dat er misschien iemand losse tupperware-onderdelen wilde hebben.
Anders had het al lang in de container gezeten, maar nu kon ik de vorm nog weer uit de doos vissen!


Met goede moed ga ik verder!


De vieze, vettige sapmachine, waarvan de kan al wel 2 jaar kapot is.
Waarom neemt die nog steeds plek in de kelder in?
In de doos voor de milieustraat!


plastic bekers en ijsfonteinen in de zak met slingers, de zoveelste lamp in de gangkastla.


2 tupperware broodbakjes mogen onder in het keukenkastje op de voormalig lege plank bij z'n soortgenoten. Gezellig...


En het pronkstuk/griezelstuk van de plank: het mandje met kruiden, plus de potjes die er niet meer inpasten en er omheen stonden.
Schrik niet, er zitten kruidenpotjes in die ik gekocht heb toen ik hier kwam wonen, vrees ik...


Ik begin positief! Dit mag allemaal blijven!


Maar dit moet allemaal weg... het meest over datum, de ergste is van 2007.
Ik gebruik eigenlijk helemaal niet zoveel kruiden, en sommige dingen heb ik voor een bepaald recept aangeschaft en maar 1 keer gebruikt.


Maar alles past nu weer in het éne mandje! En dat is ook mooi!


En kijk wat er nog overblijft! Keurig! (en het stofweb zie ik pas op de foto, die haal ik meteen weg;-)

7 opmerkingen:

  1. Toen ik las "en wat ontdek ik...?" dacht ik meteen aan een paar breinaalden of een stukske granny hihihihihi....beter zo..is de puddingvorm ook weer compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En een goed begin is het halve werk, zeggen ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik zag je eerste foto en dacht, hoe krijg je het voor elkaar om je kelderkast zo netjes te hebben. Wij hadden er vroeger thuis eentje en die was, hoe netjes mijn mam ook is, altijd een rommeltje.
    Ik ben benieuwd hoe hij er straks uitziet als hij helemaal klaar is, het begin is in elk geval al helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed begin. Hele klus een kelder, weet er alles van toen onze kelder midden in de winter vol stond met water door de hoofdkraan die gesprongen was. Een gedeelte moet ik ook nog steeds onderhanden nemen die elders staat opgeslagen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ... en zelfs in de kelderkast zie ik allemaal vrolijke kleurtjes! En zo heel gek vindt ik je "before"-kelderkast ook niet. Het meeste zit al keurig in die mooie mandjes. Wat zou dat over jou als persoon zeggen? ☺ ☺ ☺ En je kruidenvoorraad is ook weer goed op scherp.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je puddingvorm weer compleet is! Weer een groot voordeel van Een kastje per dag, je vind van alles terug en je weet ook nog waar de wederhelft is gebleven. Dat gebeurd geheid bij het "gewone" opruimen nooit.

    Al had je niet veel tijd, het resultaat is weer super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag de eerste foto en dacht help...wat een klus maar het ziet er allemaal weer super uit!!!
    En die kruiden (zuster;-)heb ik hier dus ook !

    BeantwoordenVerwijderen