maandag 26 december 2011

26 december, dag 24, bovenkant slaapkamerkast

Het was zo heerlijk stil in huis. Na een gezellige eerste kerstdag ben ik vanochtend om 8 uur wakker geworden. En de kinderen slapen nu (om half 11) nog steeds. Ik bruis van de energie. Alleen de geur in huis herinnerd nog aan het gourmetten van gisteravond;-( Verder is alles weer schoon en opgeruimd! Toen ik in mijn slaapkamer om me heen keek (en dacht: help, waar moet ik beginnen) zag ik dit:
De bovenkant van de kledingkast. Ziet er heus niet zo erg uit, he? 3 doosjes en een tas. Maar ik wil dat de bovenkant leeg wordt en ik weet wat er in die dozen zit... Kun je het al raden? Ja, natuurlijk zit er wol in;-)
Ooit had ik me aangemeld bij Lecturama. En na deze 3 dozen ben ik er weer mee gestopt. Een heleboel mooie patronen en een voorraadje garen rijker. Dit is doos 1.
Alle garen gaat in de wolboxen.
En ja hoor, een kleine controle... de doos is echt leeg en mag naar het oud papier.
doos 2; hetzelfde als doos 1, maar dan de haakvariant.
garen in de wolbox.
Pippi-controle... Ja, leeg!
doos 3, van hetzelfde laken een pak. Garen in de wolbox en de patronen in de bijgeleverde map. Die moeten dus nog wel gesorteerd worden. Een keer als ik lekker beneden bezig wil zijn met een simpel klusje.
Kijk, hier doe ik het voor! 3 lege dozen die weg kunnen. Ruimte erbij! Weer een stapje dichterbij het einddoel! En via twitter heb ik een medetwitteraarster een doosje met garen beloofd. Dat ga ik dinsdag versturen.
En dit is de tas die ok bovenop de kast stond. Die zit helemaal vol met oranje-gekte-feestspullen. Deze tas mag zoonlief meenemen naar zijn kamer in Groningen. Die kan het daar vast beter gebruiken dan ik hier. Dus ook een volle tas minder in huis! En dan is dit de foto na afloop van dit klusje:
Oeps, toch nog een stofwebje over het hoofd gezien, die gaat straks in de stofzuiger... Eerst koffie! Tot morgen!

3 opmerkingen:

  1. Ooohhh wat leeg! Maar waar zet je die boxen nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Stoer zeg, zelfs gewoon doorgaan ook al is het kerst... En heerlijk weer zo´n resultaat... geniet ervan en van je 2de kerstdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, wat geweldig!! Ja. Het is beneden zo heerlijk geordend, dat wil je boven ook. En op de kasten kan ik me voorstellen dat je daar alleen maar leegte wil zien.

    Ooooo, wat een wol heb je... wel leuk hoor. Al die leuke kleurtjes, en patroontjes. Nu weet je weer wat je hebt en kan je 's avonds eens lekker bladeren voor een nieuw handwerkje...

    Jij hebt weer een supergevoel vandaag als je vanavond je slaapkamer weer binnen komt... ik denk met een héle grote trotse grijns!

    BeantwoordenVerwijderen